Achttien dagen oude baby overlijdt door virus na kus van ouders

Beide ouders droegen het HSV1-virus bij zich

De Amerikaanse baby Mariana Sifrit is eergisteren overleden nadat ze door een kus van haar ouders geïnfecteerd werd met een virus. Beide ouders droegen namelijk het HSV1-virus bij zich; dit virus veroorzaakt onder meer koortslippen.

HPV1-virus 
De ouders van Mariana Sifrit trouwden een week nadat de baby geboren was. Tijdens de ceremonie viel het de ouders op dat hun kind niet wakker wilde worden en niet goed at. Door onderzoeken in het ziekenhuis kwamen de ouders erachter dat de organen van Mariana waren uitgevallen. Door een zoen van haar ouders werd ze geïnfecteerd met het HPV1-virus; het virus dat ook koortslippen veroorzaakt.
Engelenvleugels
Over het algemeen is het niet uitzonderlijk dat kinderen van jonger dan één maand het risico lopen het virus te krijgen, maar dat kinderen hieraan komen te overlijden is wel een uitzondering. In een Facebookpost schrijft de moeder van het meisje: "Onze prinses Mariana Reese Sifrit heeft haar engelenvleugels gekregen om 08:41 deze ochtend. Ze is overleden in haar vaders armen en in het bijzijn van haar moeder. Ze lijdt nu niet langer." Ook bedankt ze de mensen die haar en haar man hebben bijgestaan in de moeilijke tijden. Nicole hoopt tevens dat het verhaal van Mariana ervoor zorgt dat dit lot andere baby's en ouders bespaard blijft.
Bron: LINDAnieuws | Beeld: Facebook 
Volg Nieuws & Co op Facebook voor het laatste nieuws en de leukste verhalen op één verslavende pagina