14-jarig meisje geëlektrocuteerd in bad door smartphone

De familie van het meisje wil anderen nu waarschuwen

Een tiener uit het Amerikaanse Texas is afgelopen weekend overleden na een treurig ongeluk. Het meisje was aan het genieten van een bad toen ze op haar telefoon wilde kijken die aan het opladen was. Echter ging dit mis en viel haar smartphone in het water. De 14-jarige werd hierdoor geëlektrocuteerd en verdronk uiteindelijk in het badwater.

Madison Croe, de tiener die het leven liet na haar zondagmorgen bad, was in het huis van haar vader in Lovinton toen het ongeluk gebeurde. “Ik noem haar mijn shining star”, vertelt haar grootmoeder Donna O’Guinn aan WMC action news.

De familie van Maddison is ervan overtuigd dat iedereen zo’n treurig ongeval kan overkomen en wil anderen daarom waarschuwen. Zij krijgen er hun (klein)dochter niet mee terug, maar ze willen wel voorkomen dat het bij iemand anders gebeurt. “Het is zo’n tragedie wat een ander niet hoeft te overkomen”, vindt de oma. “We willen dat er toch nog iets goed uit dit incident voortkomt. We willen bewustzijn creëren zodat mensen hun telefoon niet gebruiken in de bad wanneer deze aan de lader ligt.”

Crowdfunding
De familie van het meisje is erg aangeslagen door het incident en kan niet bevatten dat het jonge meisje zo vroeg is gegaan. Volgens de familie hielp Madison anderen altijd eerst voordat ze aan zichzelf dacht. Dat is dan ook een van de redenen dat de familie van de 14-jarige een gedenkteken aan de tiener wil wijden. Via de inzamelingssite Go Fund Me probeert de familie geld in te zamelen hiervoor.

Bron: WMC Action News. Beeld: Familie van Madison

Volg Nieuws & Co op Facebook voor het laatste nieuws en de leukste verhalen op één verslavende pagina